in-Touch
EN
in-Touch
in-Touch

FAKE NEWS

Fake news: Αυτός ο εχθρός ή σύμμαχος της φήμης

Fake news hoaxes ψευδείς ειδήσεις τρόλ. Όπως και να τα ονομάσεις έχουν το ίδιο αποτέλεσμα! Αν λάβουμε υπ’ όψιν την καταγγελία της Χίλαρι Κλίντον ότι έχασε τις εκλογές λόγω της διασποράς ψευδών ειδήσεων από την πλευρά του επιτελείου του D. Trump. Τότε η κ. Κλίντον μας λέει ότι τέτοιου είδους ειδήσεις μπορούν να ανεβάσουν ή να ρίξουν κυβερνήσεις.

Στις μέρες μας είναι απίστευτη η ευκολία με την οποία κυκλοφορούν ταξιδεύουν και αναπαράγονται οι ψευδείς ειδήσεις ειδικά στο διαδίκτυο. Παλιότερα είχαμε τα παπαγαλάκια τα chain e-mails κλπ.Κύριο μέλημα κάθε εταιρείας ή/και των προϊόντων της είναι να δημιουργήσει εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές κ’ γενικά τους κοινωνικούς της εταίρους. Γίνονται όμως «θύματα» ψευδών ειδήσεων που αποσκοπούν σε ένα και μόνο πράγμα να «χτυπήσουν» την εικόνα και τη φήμη τους. Αναρίθμητα είναι τα παραδείγματα fake news που δημιουργήθηκαν για να πλήξουν την εικόνα μιας εταιρείας ενός προϊόντος ή και προσώπου.Και σήμερα παίρνουν με ραγδαία ταχύτητα μεγαλύτερες διαστάσεις λόγω του internet και των social media.Όπως έγραψε κάποια στιγμή ο Γκάρι Κασπάροφ ο παγκόσμιος πρωταθλητής στο σκάκι … «ο στόχος της σύγχρονης προπαγάνδας δεν είναι απλώς να παραπληροφορήσει ή να προωθήσει μια ατζέντα.

Είναι να εξανεμίσει την κριτική σκέψη να εξοντώσει την αλήθεια»Ζούμε σε μια εποχή όπου γινόμαστε μάρτυρες της γιγάντωσης της εξόντωσης της εγκυρότητας μέσω των fake news. Σήμερα όσα περισσότερα κλίκ κάνεις σ’ ένα site τόσα περισσότερα κέρδη μπορεί να έχεις. Τα λεγόμενα click bites – οι ειδήσεις δόλωμα για κλίκ είναι κίνητρο για κάποιον να δημιουργήσει και να διαδώσει ψευδείς ειδήσεις αφού θα του αποφέρει χρήματα.Πως όμως μπορούμε να εντοπίσουμε τα fake newsΕλέγξτε την πηγή από την οποία προέρχεται η είδηση. Μερικά sites για παράδειγμα «διακρίνονται» για τις ιστορίες φαντασίας που δημοσιεύουν. Ερευνήστε άλλες ιστορίες που έχουν γραφεί στο site. Δείτε τα στοιχεία επικοινωνίας του.Διαβάστε πέρα από τον τίτλο. Αν ένας προκλητικός τίτλος τραβήξει την προσοχή σας διαβάστε λίγο περισσότερο πριν αποφασίσετε να προωθήσετε με τη σειρά σας τις πληροφορίες που περιέχει. Πολλές φορές οι τίτλοι είναι γραμμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να τραβήξουν clicks αλλά πολλές φορές ο τίτλος δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενο του άρθρου. Ελέγξτε τον συγγραφέα. Ένα άλλο ενδεικτικό σημάδι μιας ψεύτικης ιστορίας. Ελέγξτε το συγγραφέα είναι αξιόπιστος υπάρχειΠοια είναι η πηγή Πολλές φορές αυτές οι ψεύτικες ειδήσεις θα αναφέρουν επίσημες – ή επίσημες – πηγές αλλά διαβάζοντας προσεκτικά διαπιστώνετε ότι η πηγή δεν υποστηρίζει την είδηση. Ελέγξτε τα Links.Ελέγξτε την ημερομηνία. Ορισμένες ψευδείς ειδήσεις δεν είναι εντελώς ψεύτικες αλλά αποτελούν στρεβλώσεις πραγματικών γεγονότων. Σε αυτή την περίπτωση αναπαράγουν ειδήσεις του παρελθόντος ως τρέχοντα νέα.

Μήπως πρόκειται για αστείο Θυμηθείτε υπάρχει κάτι σαν σάτιρα. Κανονικά είναι σαφώς επισημασμένο ως τέτοιο και μερικές φορές είναι αστείο.Ελέγξτε τις προκαταλήψεις σας. Αυτό είναι λίγο δύσκολο. Σιγουρευτείτε ότι τα δικά σας πιστεύω δεν επηρεάζουν την κρίση σας για το άρθρο. Για παράδειγμα την επόμενη φορά που θα ασχοληθείτε με κάποια ανάρτηση στο Facebook σχετικά με έναν πολιτικό πρόσωπο που αντιτάσσετε στα δικά σας πιστεύω αφιερώστε λίγο χρόνο για να το ελέγξετε και πριν το αναπαράγετε οι ίδιοι.

Συμβουλευτείτε τους εμπειρογνώμονες. Αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό υπάρχουν οργανισμοί που αναλαμβάνουν ακριβώς αυτό. Δηλαδή να διερευνήσουν αν μια είδηση είναι αληθινή ή ψευδείς.Ο Τομέας Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της ΕΕΔΕ πρόσφατα πραγματοποίησε σχετική ημερίδα με στόχο να ενημερωθούν τα Μέλη της αλλά και να ανταλλάξουν απόψεις.Επίσης ο τομέας έχει συνυπογράψει με το European Association of Directors μια διακήρυξη για το θέμα των fake news και την οποία έχουμε προωθήσει στα Μέλη μας και άλλους αρμόδιους φορείς.

in-Touch

Επικοινωνήστε μαζί μας

Your name
Your e-mail
Your phone number
Subject
Message